Auschwitz!

Hejhallå, nu ska jag berätta om hela min dag! Maha, så nu ska ni få riktigt med läsning!
Först pratade jag och Ida om lite saker, för dagen började klockan 9, och där går vi inte in på några detaljer, HAHA! Men som ni vet så hade vi ju temadag idag, och det var typ om Polen och Auschwitz och såntdär, så vi fick ställa oss två och två i ett led utanför aulan, sen kom det några nior (det var dom som hade ordnat dagen) och band ögonbindel på oss, sen band dom fast våra händer bakom ryggen, så vi kunde varken se eller röra armarna, sen började dom knuffa in oss i aulan, och när vi kom in där så buttade dom och drog i oss, sen så åkte vi tydligen tåg eller något? Jag vet inte riktigt, och dom piskade oss! >.<' Sen drog dom folk åt olika håll, och mig tog dom upp för et trappa, sen satte jag mig på knä och sen blev jag skjuten! Mwaha. Eller, det var menat att jag skulle vara död iallafall, och dom berättade att dom som inte var värda något dog i Auschwitz! Så vi som dog var alltså inte värda nåt, höhö.. Men andra fick hålla på och bära saker och grejs.
Nästa rum var det någon teater som vi skulle ändra på och konstiga saker. Sen fick vi äppelkaka! ♥ Whih! I nästa rum så fick vi höra när några nior som varit i Auschwitz berättade hur det var där, sen fick vi dansa någon konstig "dans". Vi stog i ring och en kille skulle ta en handduk och sen skulle han lägga den framför vilken tjej han ville i ringen, sen skulle han sätta sig på knä på handduken och tjejen också, sen skulle man kramas två gånger, sen skulle tjejen göra samma sak mot en annan kille, det var riktigt skumt, men roligt, har ni gjort det nån gång? ^^
Det sista rummet
fick vi vänta jättelänge på att gå in i, men när vi kom in så var det en 87-åring som hade överlevt Auschwitz som skulle berätta det han hade varit med om, gud, stackars gubbe! o': Det var ju verkligen hemskt där, ett riktigt jävla skitställe! Jag fattar inte att folk lyckades överleva heller. Stackars folk! Jag tycker så synd om det stackars människan som var och pratade med oss, när man såg bilder, på alla lik dom fick släpa med, alla saker dom torterades med och hur smala dom var, men skäms nästan över att man har det så bra! Jag vet att det inte är mitt fel precis, men fyfan. Uschusch. Nej, nu ska jag inte döda er med bokstäver! Fast det är antagligen redan försent, ha det bra!
Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0