Inte utan min dotter

Nu ska jag äta frukost och titta på filmen "Inte utan min dotter". Den ska vara bra har jag hört vissa säga, så vi får väl se ^^'



Betty Mahmoody bor med sin dotter Mathob och sin iranske man Moody i USA, en sommar åker de på semester till Iran för att hälsa på Moodys familj. Men snart uppdagar sig en hemsk sanning: Moody tänker inte återvända till USA utan starta ett nytt liv i sitt hemland, Betty kan åka hem om hon vill men deras dotter måste stanna, säger han, och han har lagarna på sin sida. Betty vill hem men tänker inte åka utan sin dotter. Som kvinna i Iran har hon inga pengar, vänner eller rättigheter men hon har en järnstark vilja och hon är inte beredd att finna sig i situationen, hon planerar att fly från sin allt våldsammare man och Iran och hon tänker ta sin dotter med sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0