Rökning förbjuden!

Gah! Nu snodde jag den andra stationära datorn från pappa ^^ Han har kollat efter vägar till grejs eller något tror jag väl xP Men, nu sitter han och pratar i telefon så då snodde jag datorn ett tag! : D
Jag har bestämt mig för att aldrig börja röka! Det är så äckligt! Iofs, jag är passiv rökare. Mamma röker ju och när jag sitter ute med henne när hon röker så får ju jag rök i mig, det är såå blöh! Ska aldrig någonsin börja med det. Och tänk vad man skadar kroppen! Och ändå så varnar dom på paketen att rökning ger lungcancer och att man kan dö av det. Så onödigt att dom skriver det, kan dom inte bara sluta sälja! Pappa snusade, men sedan 25 september 2008 har han inte gjort det, önskar att mamma kunde göra samma sak, man blir ju orolig för henne! Jag har sagt det till henne, men lyssnar hon tror ni? Nej. Önskar det var något jag kunde göra. Men hon säger att det är svårt, och det är det väl, men ändå. Man kan väl försöka! Pappa berättade att hon höll upp i 2 år, men sen började hon igen, varför? ;s Men jag ska iallafall inte börja! Det vet jag.
Btw, Sofia sms'ade mig förut, och det blir på lördag eftermiddag som hon kommer hit och hälsar på i mitt lilla tråkiga hem^^ Tyvärr finns det ju ingen lekplats som vi kan gå på! Men vi får hemsöka Filip och ro i båten :3
Vad ska jag göra nu? Jo, jag ska sticka till tv-rummet och prata lite med mamma&pappa, jag vet intressant familjesnack, och så vet jag inte om det blir någon mordserie eller film? Det brukar bli något kul klockan nio :] Så, byebye, kanske blir något mer bloggande ikväll? Får se om jag orkar! Pussochhej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0