Dikter!

Hejhej! Det blev ett blogginlägg till.. Ehe.. Var bara tvungen att lägga in dom här fina dikterna som Manda och Såfia skrev!
Är dom inte jättefina?♥

Mandas:

Att se hur du ändras

Från vit till svart

Från tjock till smal

Från kort till lång

Men vad är det som spelar en sån stor roll

Vad är det som skrämmer er

Vad är det som får er att döma

En fin själ kommer alltid vara en fin själ

Ett fint hjärta kommer alltid vara ett fint hjärta

Hur mycket utsidan än förändra så vet jag

Att det alltid kommer vara samma fina själ

Med samma fina hjärta

Du har fått lida mycket för det här

Men nu är det över

Nu kan du äntligen få vila

Utan människor som dömer

Utan människor som inte har förmågan

Att se en persons inre..




Såfias:

Jag har letat länge.

Letat efter en orsak.

En mening med det hela.

Jag har letat.

Men ej funnit något svar,

på varför det så kort stund tar,

att säga jag älskar dig,

när det är ett så stort ord är.

Blott ögat ser det litet,

men för hjärtat blir det lätt slitet,

ifall denna person inte menar det den säger,

då kan förhållandet ta slut fort.

Men jag menar det jag säger,

Jag älskar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0