Ska börja satsa



Jag måste verkligen börja anstränga mig mer i skolan. Ida och jag pratade om det idag, vi ska båda börja anstränga oss mer så att vi kan få bra jobb och sådär, jag vet ju redan vad jag vill bli. Journalist. Det ska jag bli, helt klart. Och så vill jag jobba på en ungdomstidning, jag vill intervjua och skriva artiklar om olika saker och sånt. Men, för att få göra det man vill behövs ju bra betyg och utbildning. Vi får ju inte betyg än, men allvaret börjar väl nu. Okej, det riktiga allvaret börjat kanske i 8'an, men ändå man "lägger ju grunden nu" som alla lärare säger, kanske är bäst att lyssna på dom faktiskt. Så nu ska jag försöka bli bättre på att passa tiderna, och lyssna mer. Jag har inte särskilt svårt för att lära mig saker, men för att komma dit jag vill och uppnå mina mål krävs ju ansträngning. Så, let's go!

Idag gick skolan bra, ganska lätta saker, vi hade bara tre lektioner! Haha. Men på slöjden skulle vi virka, då fick vi kolla på en film, och så var det en skånsk tjej som pratade, och jag och Sarah höll seriöst på att dö av skratt x'D Hon på filmen berättade att vi skulle göra en lööööpööögla! HAHA, jag vet, det låter inte alls roligt nu, men ni skulle ha hört henne xD Så jävla kul! HAHA.
Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon, mamma kommer och hämtar mig efter skolan, kanske vi skjutsar hem Ida också, jag ska försöka komma ihåg att jag ska köpa tuggummi och vitt nagellack, får se om jag kommer ihåg (;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0