Enkelt!

Jag hittade ännu enklare tips för er som inte har så mycket nagelprylar och sånt hemma, för er som inte är nagelproffs men ändå vill få fina, franska naglar. Nu menar jag mig också (;

Enkelt och stilrent. Du behöver inte lägga dyra pengar på att gå till nagelsalongen för att få vackert målade franska naglar. Vår skönhetsexpert lär dig fixa franska naglar hemma i sex snabba steg.
Gör så här:
1. Rengör nageln med en skonsam nagellacksremover
2.
Applicera ett lager med baslack. Torka.
3. Applicera ett tunt lager ljusrosa nagellack över hela nageln, låt torka 
4. Sätt en tejpbit på nageln, låt en bit av den yttersta nageln vara utan
5. Måla försiktigt med ett täckande vitt lack för nageltoppen. Tag minimalt med lack på penseln och lacka toppen från höger till vänster och tillbaka, låt torka.
6. Tag försiktigt bort tejpen och avsluta med två lager topplack, voilà!

Källa

Det där med tejpbiten gillar jag, det har jag inte tänkt på alls! Så, here we go, easy thing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0